نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1540
-
الف
+

حضور فعال افغانستان در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

نشست خبری سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر صبح امروز در تهران، برگزار شد.

نشست خبری سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور «رضا میرکریمی»، دبیر «جشنواره جهانی فیلم فجر»، صبح امروز (چهارشنبه، ۲۲ حمل / فروردین) در تهران، برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، رضا میرکریمی در این نشست در خصوص حضور افغانستان در این جشنواره، گفت: «افغانستان هرگز از توجه جشنواره جهانی خارج نمی‌شود و امسال نیز در بخش فیلم از این کشور حضور دارند».

میر کریمی خاطر نشان کرد: « در بخش دارالفنون جشنواره سی و ششم مهمان ، داور و سهمیه از افغانستان خواهیم داشت زیرا در دارالفنون اولویت ما حضور افرادی از منطقه همجوار است».

وی در سخنان خود در این نشست، گفت: در این دوره از جشنواره، ۱۲۰ فیلم از ۵۴ کشور انتخاب شده است. فیلم‌هایی که انتخاب شدند؛ فیلم هایی هستند که ارزش‌های سینمایی در آن‌ها شاخص است و این معیار اول ما در انتخاب فیلم‌ها بود. تنوع ژانر و موضوع هم مدنظر ما قرار گرفت، زیرا سینمای ما هم نیاز به مواجهه با سوژه‌ها و ژانرهای جدید دارد. در این میان سلیقه و نیاز مخاطب هم لحاظ شده است.

فرهنگ به نقل از میرکریمی، نوشت: در کنار فاکتورهای اشاره شده، انتخاب بهترین فیلم‌های روز جهان هم مدنظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: حق پخش این فیلم‌ها برای نمایش در جشنواره جهانی فیلم فجر پرداخت شده است.

سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آپریل ۲۰۱۸ (۳۰ حمل/فروردین تا ۷ ثور/اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران، برگزار می‌شود.

ح ح / ن ذ

نظر شما
ارسال نظر